Πώς να γλιτώσω τον φόρο στο καζίνο στην Ελλάδα
Αν το δελτίο αφορά σε ένα στοιχηματικό γεγονός, η απόδοση της πρόβλεψης ισούται με την προσφερόμενη απόδοση του επιλεγέντος στοιχηματικού γεγονότος.
Τα παραδείγματα για την Φορολόγηση
4002/2011, ήτοι τα κέρδη από τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με παιγνιομηχανήματα, τα τυχερά παίγνια καζίνο και το πόκερ και οι παραλλαγές του. Ως παικτική συνεδρία νοείται το χρονικό διάστημα από τη στιγμή που ο παίκτης εισάγει την ατομική κάρτα παίκτη σε παιγνιομηχάνημα ή από τη στιγμή που συνδέεται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα (ΚΠΣ) ενός παρόχου τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο, μέχρι που, κατά περίπτωση ως ανωτέρω, είτε εξάγει την ατομική κάρτα παίκτη από το παιγνιομηχάνημα είτε αποσυνδέεται από το ΚΠΣ του διαδικτυακού παρόχου. Σε κάθε περίπτωση, έκαστη παικτική συνεδρία λήγει με την πάροδο εικοσιτεσσάρων (24) ωρών από τη στιγμή που ο παίκτης εισάγει την ατομική κάρτα cas neo kazino athina παίκτη σε παιγνιομηχάνημα ή από τη στιγμή που συνδέεται με το ΚΠΣ διαδικτυακού παρόχου. Στην περίπτωση συμμετοχής του παίκτη σε τουρνουά πόκερ, ο φόρος παρακρατείται αυτοτελώς κατά την απόδοση των κερδών (επάθλων) του τουρνουά,δ) τα κέρδη από τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται από την ΟΠΑΠ Α.Ε. δυνάμει του άρθρου 27 του ν.
19:33 Παλαιστίνιος σκοτώθηκε από ισραηλινά πυρά προσπαθώντας να εισέλθει στην Ιερουσαλήμ για να βρει δουλειά
2843/2000 (Α' 219), εκτός αυτών των περ. β) και γ) της παρούσας, ε) τα κέρδη από τις λαχειοφόρες ομολογίες και τις λαχειοφόρες αγορές, τα οποία προκύπτουν από κληρώσεις που γίνονται στην Ελλάδα, καθώς και οι κάθε είδους παροχές που προσφέρονται σε όσους συμμετέχουν σε παιχνίδια ή διαγωνισμούς ραδιοφωνικούς, τηλεοπτικούς και λοιπούς παρεμφερείς οποιασδήποτε μορφής που διενεργούνται στην Ελλάδα,στ) τα έσοδα από έπαθλα που λαμβάνουν ερασιτέχνες ιδιοκτήτες δρομώνων ίππων. Φυσικό πρόσωπο που έχει στην ιδιοκτησία ή συνιδιοκτησία του μέχρι πέντε (5) δρόμωνες ίππους ή ποσοστιαία μερίδια κυριότητας δρομώνων ίππων που αθροιστικά αποτελούν πέντε (5) δρόμωνες ίππους, τεκμαίρεται ότι είναι ερασιτέχνης ως προς τη δραστηριότητά του αυτή. Οι κύριοι δρομώνων ίππων που δεν είναι ερασιτέχνες φορολογούνται για τη δραστηριότητα τους αυτή σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α'167).Περαιτέρω, με εδάφιο που προστίθεται στην παρ.
Τουρίστες από κάθε γωνιά του πλανήτη κατακλύζουν τη Θεσσαλονίκη
2 του άρθρου 58 ν. 2961/2001, ορίζεται ότι κέρδος από τυχερό παίγνιο των πιο πάνω περιπτώσεων β), γ) και δ) της παρ. 1 του άρθρου 58 (δηλ. «Στοίχημα»- παικτικές συνεδρίες- ΟΠΑΠ) είναι το ποσό που πληρώνεται ή πιστώνεται στον παίκτη ως αποτέλεσμα του τυχερού παιγνίου, αφαιρουμένου του ποσού που κατέβαλε για τη συμμετοχή του στο παίγνιο αυτό.Άρθρο 62 «Συντελεστές φορολογίας κερδών από τυχερά παίγνια - Τροποποίηση άρθρου 60 του ν. 2961/2001».Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τροποποιείται το άρθρο 60 του ν. Αν το δελτίο αφορά σε περισσότερα στοιχηματικά γεγονότα, η απόδοση της πρόβλεψης ισούται με το γινόμενο όλων των προσφερόμενων αποδόσεων καθενός από τα επιλεγέντα στοιχηματικά γεγονότα.γ) Τα κέρδη της περ.
- Φορολογική κατηγορία 0% για τα φρέσκα φρούτα που δεν είναι επεξεργασμένα
- ΦΠΑ 24% για κατεψυγμένα φρούτα προς βιομηχανική χρήση
- Φορολογική διάκριση μεταξύ φρουτοποτών και φυσικού χυμού
- Ειδικό καθεστώς για τα φρούτα προς εξαγωγή
1 του άρθρου 58 (παικτικές συνεδρίες), που πληρώνονται ή πιστώνονται στον Ηλεκτρονικό Λογαριασμό Παίκτη, υποβάλλονται σε φόρο μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού εκατό (100) ευρώ, αυτοτελώς ανά παικτική συνεδρία, με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%), εφόσον πρόκειται για κέρδη μέχρι πεντακόσια (500) ευρώ, και με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%), εφόσον πρόκειται για κέρδη από πεντακόσια ευρώ και ένα λεπτό (500,01) και πάνω.δ) Τα κέρδη της περ.
Τι ισχύει για τη φορολογία στα κέρδη από καζίνο
γ) και αβ) η επανέναρξη εργασιών γίνεται έως και τις 30.6.2023. Όσα φυσικά πρόσωπα υπαχθούν στη ρύθμιση της παρούσας, θεωρούνται δικαιούχοι χρηματοδότησης καθεστώτος ενίσχυσης του Έργου με κωδικό 16715 που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.β) Ειδικά για τα φορολογικά έτη 2022, 2023 και 2024, φυσικά πρόσωπα, καλλιτέχνες, δημιουργοί, επαγγελματίες της τέχνης και του πολιτισμού και χειροτέχνες, καταβάλλουν μειωμένο τέλος επιτηδεύματος ποσού τετρακοσίων (400) ευρώ κατ' έτος, εφόσον έχουν δηλώσει στο φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ ως κύριο ΚΑΔ έναν από τους αναφερόμενους στην απόφαση της περ. γ).γ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζονται οι ΚΑΔ για τους οποίους εφαρμόζεται η απαλλαγή ή η μείωση των περ. α) και β), οι όροι και η διαδικασία εφαρμογής, ο τρόπος απαλλαγής των δικαιούχων της περ. α) και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος, τηρουμένων των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων.
Ίση αμοιβή για ίση εργασία: Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη μισθολογική διαφάνεια (9)
Με την ίδια απόφαση μπορούν να παρατείνονται οι προθεσμίες της παρούσας.».Άρθρο 61 «Κατηγορίες τυχερών παιγνίων που υποβάλλονται σε φόρο - Τροποποίηση άρθρου 58 του ν. 2961/2001»Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τροποποιείται το άρθρο 58 του ν. 2961/2001 (Α' 266), με την παράγραφο 1 του οποίου (δηλ. του άρθρου 58), επανακαθορίζονται τα τυχερά παίγνια, τα κέρδη από τα οποία υποβάλλονται σε φόρο, ως εξής:α) τα κέρδη από τα λαχεία, περιλαμβανομένου του αμοιβαίου λαχειοφόρου ιπποδρομιακού στοιχήματος (SWEEPSTAKE), που κυκλοφορούν στην Ελλάδα,β) τα κέρδη από το τυχερό παίγνιο «Στοίχημα» της περ. γ' του άρθρου 25 του ν.
MHP: Ο ουκρανικός γίγαντας των πουλερικών έφτασε στην Ελλάδα – Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Νιτσιάκος
4002/2011 (Α' 180) περιλαμβανομένων βα) των στοιχημάτων προκαθορισμένης ή μη απόδοσης της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2433/1996 (Α' 180) ββ) των στοιχημάτων προκαθορισμένης ή μη απόδοσης που διεξάγουν αδειοδοτημένοι πάροχοι δυνάμει του άρθρου 45 του ν. 4002/2011, βγ) του αμοιβαίου στοιχήματος επί ιπποδρομιών που διεξάγεται σύμφωνα με τον ν. 4338/2015 (Α' 131), γ) τα κέρδη από τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται σε παικτικές συνεδρίες από αδειοδοτημένους παρόχους, δυνάμει των άρθρων 39 και 45 του v. 1 του άρθρου 58 (ΟΠΑΠ) υποβάλλονται σε φόρο ανά δελτίο παιχνιδιού, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα: Ως δελτίο νοείται η καταχώριση κάθε συνόλου επιλογών του παίκτη το οποίο συνιστά μία αυτοτελή συμμετοχή του σε μία κλήρωση ή έναν διαγωνισμό εκάστου παιγνίου.
| Τύπος Δράσης |
Οντότητα |
Απαλλαγή από ΦΠΑ; |
Απαιτούμενο Δικαιολογητικό |
| Δωρεά φρούτων σε φιλανθρωπικό παντοπωλείο |
ΜΚΟ αναγνωρισμένη |
ΝΑΙ |
Βεβαίωση ΜΚΟ, απόδειξη παραλαβής |
| Προμήθεια για σχολικά γεύματα |
Δημόσιο Σχολείο |
ΝΑΙ |
Έγκριση Υπουργείου, σύμβαση προμήθειας |
| Πώληση σε αγροτική έκθεση |
Ένωση Παραγωγών |
ΜΕΙΩΜΕΝΟΣ 6% |
Άδεια διοργανωτή, απόδειξη τόπου |
ε) Τα κέρδη και οι παροχές της περ.
Πώς δηλώνονται τα κέρδη στη φορολογική δήλωση
2859/2000, Α' 248) τροποποιείται ως προς τον χρόνο ισχύος του υπερμειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α. για τα φίλτρα και τις γραμμές αιμοκάθαρσης, αιμοδιήθησης, αιμοδιαδιήθησης και πλασμαφαίρεσης και διαμορφώνεται ως εξής:«Ο υπερμειωμένος συντελεστής του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται έως τις 31.12.2022 και μετά την ημερομηνία αυτή τα είδη αυτά υπάγονται στον μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. δεκατρία τοις εκατό (13%).»Άρθρο 57 «Παράταση ισχύος μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. για την εισαγωγή αντικειμένων τέχνης και τις παραδόσεις αντικειμένων καλλιτεχνικής αξίας - Τροποποίηση άρθρου 299 του ν. 4738/2020»Η παρ.
20:00 Γερμανία: Το φοιτητικό επίδομα στο επίκεντρο νέας διαμάχης των κυβερνητικών εταίρων
2 του άρθρου 299 του ν. 4738/2020 (Α' 207) τροποποιείται ως προς τον χρόνο ισχύος του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α. στην εισαγωγή αντικειμένων τέχνης και στις παραδόσεις αντικειμένων καλλιτεχνικής αξίας από τον δημιουργό τους ή τους διαδόχους του και διαμορφώνεται ως εξής:«2. 1 ισχύει από την ψήφιση του νόμου μέχρι την 31η.12.2022.»Άρθρο 58 «Απαλλαγή από το τέλος εππηδεύματος καλλιτεχνών και χειροτεχνών - Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 31 του ν.
20:25 Σοβαρά επεισόδια στην Αυλώνα της Αλβανίας - Έλληνας τραυματίας μεταξύ αυτών που διαμαρτύρονταν για περιουσιακά τους δικαιώματα
3986/2011»Με τις διατάξεις του άρθρου 58 του Μέρους Ζ' «Άλλες Επείγουσες Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» του ν. 4949/2022, προστίθεται παρ. 10 στο άρθρο 31 του ν. 3986/2011 (Α' 152), ως προς την απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος καλλιτεχνών και χειροτεχνών, η οποία είναι ως εξής:«10. α) Ειδικά για τα φορολογικά έτη 2022, 2023 και 2024 φυσικά πρόσωπα, καλλιτέχνες, δημιουργοί, επαγγελματίες της τέχνης και του πολιτισμού και χειροτέχνες, οι οποίοι είχαν προβεί σε διακοπή εργασιών κατά το χρονικό διάστημα από την 1η.1.2010 έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος, εφόσον:αα) είχαν, πριν από τη διακοπή και έχουν, μετά τη νέα έναρξη εργασιών, δηλώσει στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ως κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) έναν από τους αναφερόμενους στην απόφαση της περ. 1 του άρθρου 58 (κληρώσεις, διαγωνισμοί) υποβάλλονται σε φόρο αυτοτελώς με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού χιλίων (1.000) ευρώ ανά αντικείμενο.στ) Τα έσοδα της περ.
- Συμπληρωματικός φόρος για υπερβάλλουσες ποσότητες νερού άρδευσης
- Φορολογικές παροχές για αγροτικές επιχειρήσεις που απασχολούν άτομα με αναπηρία
- Μειωμένος ΦΠΑ στα φυτοφάρμακα και λιπάσματα ειδικά για καλλιέργειες φρούτων
- Φορολογική αναγνώριση των δαπανών για πιστοποίηση προϊόντων (π.χ. ΠΟΠ, Βιολογικά)
1 του άρθρου 58 (έπαθλα δρομώνων ίππων) φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή δέκα πέντε τοις εκατό (15%).Άρθρο 63 «Προθεσμία υποβολής της δήλωσης - Τροποποίηση άρθρου 92 του ν.
- Φορολογικό καθεστώς για τα παραπροϊόντα της βιομηχανίας φρούτων (π.χ. πέψιμο)
- Εκπτώσεις φόρου για επενδύσεις σε εγκαταστάσεις ψύξης και αποθήκευσης
- Φοροαπαλλαγή για εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων σε φυτώρια και περιβόλια
- Διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ για τουριστικά αγροτικά καταλύματα που προσφέρουν γεύματα με τοπικά φρούτα
2961/2001»Στο άρθρο 92 του ν. 2961/2001 (Α' 266), προστίθεται δεύτερο εδάφιο, με το οποίο ορίζεται ότι ειδικά για τα έσοδα της περ.
Τι να αποφύγετε
2961/2001 (Α' 266), με την (νέα) παράγραφο 1 του οποίου προσδιορίζονται οι συντελεστές υπολογισμού του φόρου των κερδών της παρ. 1 του άρθρου 58 ν. 2961/2001, τα οποία υποβάλλονται σε φόρο ως εξής:α) Τα κέρδη της περ. 1 του άρθρου 58 (λαχεία) υποβάλλονται σε φόρο αυτοτελώς ανά γραμμάτιο λαχείου, μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού εκατό (100) ευρώ, με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%), εφόσον πρόκειται για κέρδη μέχρι χίλια (1.000) ευρώ, και με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%), εφόσον πρόκειται για κέρδη από χίλια ευρώ και ένα λεπτό (1.000,01) και πάνω.β) Τα κέρδη της περ. 1 του άρθρου 58 (Στοίχημα) υποβάλλονται σε φόρο ανά δελτίο παιχνιδιού, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα: Για τα παίγνια της περίπτωσης αυτής, ως δελτίο νοείται η καταχώριση πρόβλεψης του παίκτη, ανεξαρτήτως εάν αφορά σε ένα ή περισσότερα στοιχηματικά γεγονότα. 1 του άρθρου 58 (έσοδα από έπαθλα που λαμβάνουν ερασιτέχνες ιδιοκτήτες δρομώνων ίππων), η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του δεύτερου μήνα από την καταβολή του επάθλου, (ενώ σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την καταβολή του κέρδους στον δικαιούχο).ΜΕΡΟΣ Η'Λοιπές επείγουσες ρυθμίσειςΆρθρο 68 «Αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης που καταβάλλεται στο πλαίσιο της δράσης -Έκτακτη επιχορήγηση σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και τις διεθνείς κυρώσεις που επιβλήθηκαν»Με τις διατάξεις του άρθρου 68 του Μέρους Η' «Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις» του κοινοποιούμενου νόμου ορίζεται ότι η ενίσχυση που καταβάλλεται στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης από το Ε.Σ.Π.Α.
| Είδος Εμπορίας |
Φορολογικός Κωδικός |
Συντελεστής ΦΠΑ |
Σημειώσεις |
| Χονδρική πώληση φρέσκων φρούτων |
ΚΑΔ 46.31.19 |
13% |
Μειωμένος συντελεστής για τρόφιμα |
| Λιανική πώληση φρούτων (καταστήματα) |
ΚΑΔ 47.21.10 |
13% |
Προϊόντα πρώτης ανάγκης |
| Εμπορία ξηρών καρπών |
ΚΑΔ 46.32.11 |
24% |
Γενικός συντελεστής ΦΠΑ |
| Παραγωγή μαρμελάδας |
ΚΑΔ 10.39.11 |
24% |
Μεταποιημένα προϊόντα |
δράσης «Εκτακτη επιχορήγηση σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και τις διεθνείς κυρώσεις που επιβλήθηκαν» δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43A του ν.